woensdag 16 maart 2011

Met het vliegtuig

Om kwart voor twaalf vanmorgen bracht ik Joanna naar de luchthaven van Eindhoven. Er waren geen files, het weer was prima en de auto vertoonde geen mankementen. Een uur en drie kwartier later wist Joanna mij te weerhouden gebruik te maken van de parkeerplaats voor lang parkeren. Gelukkig lette zij, zoals gewoonlijk, goed op en parkeerde ik de auto op de juiste parkeerplaats. Toen we uitstapten vloog zojuist een grijs vliegtuig vlak over het gebouw van de luchthaven. Daar schrokken we een beetje van, zoveel power en geweld. Het was bijna half twee. Terwijl Joanna een sigaret rookte legde ik haar de werking van de camera op de mobiel uit. Het was zover. Joanna ging de luchthaven in om in te checken en ik richting Rotterdam, alwaar ik de tien boeken inleverde die we al een paar maanden van de Rotterdamse bibliotheek hadden geleend en vervolgde mijn weg naar Rozenburg.  Daar gaf ik de volkstuin wat water, liet de hond vervolgens uit en bakte de aardappels op, die nog van gisteren over waren. Om twintig over vijf belde ik naar de ouderlijke woning van Joanna en kreeg goddank Joanna aan de lijn. Alles was goed gegaan, alleen was er een vertraging van een half uur en vertrok het vliegtuig rond twee uur in plaats van half twee. Om half vier was Joanna op de plaats van bestemming. Ze hoefde nu niet 18 uur te reizen met de bus om geradbraakt in Polen aan te komen, maar slechts 3 uur (autorit meegerekend) en als bonus kreeg ze ook nog eens een hele dag extra tot haar beschikking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten