vrijdag 18 februari 2011

Een kortstondige ontmoeting

3 december 1988:
In de bus naar Spijkenisse stapte halverwege de rit een leuk meisje in. Ze had een lange, wollen jas aan en kort, blond springerig haar. Ze kwam naast me zitten. Een paar minu­ten voordat ik eruit moest pakte ik alvast mijn lullige koffertje. Het meisje stond op en bleef geduldig in het gangpad staan wach­ten. Het drong laat tot me door dat ze was opgestaan om mij een vrije doorgang te verle­nen. Ik verontschuldigde me, keek haar in het gezicht en zag pas hoe aantrekkelijk ze was. Daarbij kwam nog dat ze me aller­vriendelijkst toel­achte. De bus kwam stotend tot stilstand. Het meisje ging op mijn plaats zitten. Zo drong nog wat van mijn warmte in haar door. Dit soort kortstondige ontmoetin­gen geven me altijd weer een klein beetje hoop, al weet ik niet waarop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten